Nieuw vrijwilligersbeleid vanaf morgen actief

Published On: 31 augustus 2018 | Categorieën: Laatste nieuws |

Vanaf zaterdag 1 september nemen ouders van jeugdleden plaats achter de bar en in de keuken. Dit komt voort uit het nieuwe bar- en keukenbeleid, dat het bestuur van HVC’10 voor het nieuwe seizoen heeft ingevoerd. Vrijwilligerscoördinator Wim van Eldert:  “Het werd steeds lastiger om lege plekken in het bar- en keukenrooster op te vullen. Daarom is het nu ook voor ouders van jeugdleden verplicht om bar- of keukendienst te draaien, net als voor spelers uit de seniorenteams.”

Concreet houdt het nieuwe beleid in dat iedere zaterdag één jeugdteam verantwoordelijk is voor het opvullen van gaten in het bar- en keukenrooster. Ieder team heeft een coördinator die met de ouders afstemt wie de openstaande plekken invult. De ouders die achter de bar of in de keuken plaatsnemen, worden ondersteund door een coach, die al langer actief is als vrijwilliger achter de bar of in de keuken.

Verantwoordelijkheid
Het nieuwe beleid werkt niet zonder actieve inzet van de ouders van jeugdleden. Het bestuur en de vrijwilligerscommissie van HVC’10 doen dan ook een beroep op hun verantwoordelijkheidsgevoel. “Als ouders niet de verantwoordelijkheid nemen om openstaande diensten in te vullen, dan betekent dit dat de bar of keuken op bepaalde tijden gesloten zal zijn”, aldus Van Eldert. “Dat is niet netjes tegenover alle andere teams en zorgt ervoor dat er geen inkomsten zijn. En die inkomsten zijn echt broodnodig.”

Twee keer per jaar
Als uit wordt gegaan van het aantal jeugdteams, is ieder team maar eens in de negentien weken aan de beurt om de openstaande bar- en keukendiensten in te vullen. Dat komt neer op twee keer per voetbalseizoen, want er zijn ook weken dat de kantine wegens zomer- en winterstop niet geopend is. Van Eldert: “Als ouders goed met elkaar afstemmen en iedereen aan de beurt komt, hoeven ze maar één keer per seizoen achter de bar of in de keuken plaats te nemen. Dat is toch niet teveel gevraagd?”

Nog niet alle teams hebben doorgegeven wie hun coördinator wordt voor het indelen van de bar- en keukendiensten. Geldt dit ook voor jouw team? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan Celine le Feber, via famlefeber@hotmail.com.